Ezeket látta már?

Lezárult a MentsManust 2022-es kampánya: lett gépük hozzá!

prosztata

Véget ért a tizennegyedik MentsManust! Férfiegészség Mozgalom Movember kampánya, amely a prosztatarák-szűrések fontosságára és a tudatos, egészséges életvitelre hívja fel a figyelmet.

Három sikeres kampánnyal zárta a 2022-es Movembert a MentsManust! Egyesület.

Az idei év során országszerte számos helyszínen több mint 1500 férfi PSA-szintjét mérték meg. A mindössze pár csepp vért igénylő vizsgálaton résztvevő férfiak 7,05%-ának volt megnövekedett PSA-értéke; náluk további vizsgálatok szükségesek. Az Egyesület elnöke, Honti Dániel, és Gecsei Ádám a MentsManust! egyik szervezője edukációs és felvilágosító előadásokat is tartott a hónapban.

Ingyenes szűrések országszerte

A rendkívül sikeres „Legyen géped hozzá!” kampány eredményeként a MentsManust a Magyar Vöröskeresztnek biztosít szűrőgépeket és a 2023-as, márciusban induló kampány alatt célul tűzték ki, hogy 10 megyében, havonta egy megyére fókuszálva, legalább 500 férfit fognak ingyenesen leszűrni. A legaktívabb városok idén Budapest, Kecskemét, Győr és Eger voltak, ahol a számos program és akció után újabb összegek kerültek a MentsManust! szűrővizsgálatokra fordítható adománymappájába.

A 2022-es kampányhoz csatlakoztak magyar kézműves pékségek is – a budapesti Arán Bakery és a győri Búzakék Pékség egy-egy termékük eladásából befolyó összegének egy bizonyos százalékával támogatták a mozgalmat. Az évek óta a MentsManust! Egyesülettel kampányoló Jameson „Bajuszpárbaj” kampányával brillírozott idén. A kampány során két humorista, Tóth Edu és Hajdú Balázs egy-egy ismert személyiség bajszát növesztette, melyet videós anyagokkal is dokumentálnak közösségi oldalaikon.

A közönség egész hónapban szavazhatott a http://www.bajuszparbaj.hu/ oldalon arról, kinek a bajsza volt szimpatikusabb. Még a kampány vége előtt összegyűlt a 10 000 szavazat, így a Jameson másfél millió forinttal támogatja a MentsManust Egyesületet. A kampány utolsó videójában derül majd ki, hogy ki nyerte a versenyt a két humorista közül. Ezen felül – a korábbi évekhez hasonlóan – a partner vendéglátóhelyeken a palack-eladások után is 1000 Ft-ot adományoztak az Egyesületnek. Továbbá a weboldalon feltüntetett Barber Shopokban a november 30-án ellátogató, bajuszpárbajt említő vendégek után is felajánlottak 1000 Ft kedvezményt a bajusz- vagy szakállvágás árából.

Márciusban indul a BioTechUSA céggel közös mega-szűrőkampány

A BioTechUSA-cégcsoport Légy tökös! figyelemfelhívó és edukációs kampányának keretein belül 8 millió forint adománnyal támogatta a MentsManust Mozgalmat, illetve társadalmi párbeszédet kezdeményezett a témában. A BioTechUSA és a Scitec Nutrition idén első alkalommal egyesítették erőiket és kezdenek közös aktivitásba, a kampány arcai két ikonikus testépítő, Kathi Béla és Kiss Jenő, a felelősségvállalási program jótékony nagykövete volt, illetve további sportolók, influencerek és a vállalat irodai dolgozói is aktívan bevonásra kerültek. A tudatos életmód első számú hazai szakértőjeként a BioTechUSA megalkotta az online Lifestyle Programot, melynek segítségével bárki könnyűszerrel életmódot válthat, egészségének megőrzése érdekében.

A november 5-én a Vasúttörténeti Parkban megrendezett Superbody (Magyarország legnagyobb testépítő versenye a legkomolyabb díjazással) versenyén a bevétel egy része is bekerült a cégcsoport által felajánlott adományba, melyből a MentsManust Mozgalom jövő évben 800 fő számára fog ingyenes PSA szűrővizsgálatot biztosítani nagyvárosokban a cég által támogatott mobil szűrőbusszal járva az országot. Továbbá létrehoznak egy online kézikönyvet, mely kérdések-válaszok formájában segíti majd a mélyebb tájékozódást a témában.

Olvasta már?

Kövesse az Egészségkalauz cikkeit a Google Hírek-ben, a Facebook-on, az Instagramon vagy a Twitter-en is!

Forrás: Magyar Vöröskereszt
Google Hírek ikon
Adja hozzá a Híreket a Google hírfolyamához